Context
Beneficiile anului trecut și efectele epidemiei Covid-19 au rezultat ca prezența digitală să fie practic obligatorie. Ca o cauză a epidemiei Covid-19 care afectează toate părțile lumii, relaţiile umane reale au fost, de asemenea, împinse în fundal, iar întâlnirile personale umane au fost reduse la minim din cauza riscului de infecție. Totodată, cultura și, împreună cu ea, comunicarea vizuală, au fost împinse în mod covârșitor în spațiul online.
Între timp, cantitatea și intensitatea stimulilor vizuali este în continuă creștere împreună cu interacțiunile noastre desfășurate în mediul online. A crescut zgomotul digital. Lideri politici, vedete, servicii, confesiuni religio- ase și mișcări încearcă să ne atragă atenția cu o multitudine de reclame. Iar cu ajutorul rețelelor de socializare, aceste informații se pot răspândi ca un incendiu și pot provoca conflicte sociale. Ajungând la acest punct, putem vorbi chiar despre un fel de smog digital, în care suntem obligați să folosim o mască individuală într-un sens metaforic, care servește
drept filtru la selectare și preluare a stimulilor proaspeți.