- Limba și literatura engleză BA
- Limba şi literatura engleză – Limba şi literatura germană BA
- Pedagogia învățământului primar și preșcolar BA
- Finanţe şi bănci BA
- Politici sociale europene MA
- Traducere și interpretariat MA
- Informatică economică BA
- Economia comerţului, turismului şi serviciilor BA
- Arte plastice – Grafică BA
- Limba şi literatura maghiară BA
- Limba şi literatura maghiară – Limba şi literatura engleză BA
- Management BA
- Limba şi literatura germană BA
- Formare psihopedagogică – Nivel I.
- Formare psihopedagogică – Nivel II.
- Finanțe MA
- Formare psihopedagogică – Nivel I. Postuniversitar
- Formare psihopedagogică – Nivel II. Postuniversitar
- Asistență socială BA
- Sociologie BA
- Multilingvism şi multiculturalitate MA
- Managementul dezvoltării afacerilor MA
- Comunicare vizuală MA
- Interpretare muzicală – Canto BA
Metologia examenului de finalizare a studiilor
Metodologia examenului de finalizare, Politici sociale europene, 2024-2025
Înscriere
Document necesare și procedura de înscriere
La examenul de licență se poate înscrie doar acea persoană care are toate notele înregistrate în sistemul Venus și al cărei coordonator științific a trimis electronic rezultatul verificării plagiatului, precum și evaluarea lucrării. Înscrierea la examenul de licență se face atât online, cât și personal. Următoarele documente trebuie depuse la secretariat până la termenul limită și trimise la adresa de e-mail htpartium.ro (Subiectul e-mailului trebuie să conțină numele, specializarea și expresia „documente examen licență”, iar denumirea fișierelor trebuie să permită identificarea acestora, de exemplu: prenume_nume_disertație.pdf):
- Cerere de înscriere (personal)
- Declarație de originalitate (personal)
- Lucrare de disertație, format PDF (email)
- Lucrare de disrtație, un exemplar, spiralat (personal)
- Rezultatul verificării plagiatului (email, de la îndrumător)
- Formular de evaluare a lucrării de disertație (email sau personal, de la îndrumător)
- Declarație privind situația pe piața muncii a absolventului (email)
- Declarație Alumni (email)
- Certificate de competență lingvistică (personal)
- Dovada achitării taxei de examen (personal): 300 lei pentru absolvenții promoției 2025, sesiunea iunie/iulie, 600 lei pentru absolvenții promoției 2025, sesiunea septembrie, 900 lei pentru absolvenții din anii precedenți
- Copie carte de identitate
Documente de înscriere
Cerere înscriere examen de disertație
Declarație de originilitate, lucrare de disertație MA
Scrisoare de accept a coordonatorului științific, MA
Declarația privind situația studentului pe piața muncii
Cerințele lucrării de disertație:
Cerințe de format:
- Dimensiune: minimum 40 de pagini (exceptând bibliografia, anexele, listele)
- Format: A4
- Margini: 2 cm pe toate laturile
- Font: Times New Roman
- Mărime font: 12 pt
- Spațiere: 1,5 (150%)
- Numerotarea capitolelor urmează structura standard a lucrărilor științifice (nivelul 1 – cifre romane sau arabe, celelalte – cifre arabe), de exemplu: Partea I – Titlu, I.1. Capitol, I.1.1. Subcapitol, I.1.2. Subcapitol, I.2. Capitol
- Ilustrațiile, diagramele și tabelele trebuie să fie numerotate și să aibă titlu (legendă), iar lista acestora trebuie inclusă la finalul lucrării
Cerințe de format:
- Referințele din text și bibliografia lucrării de licență trebuie realizate conform stilului APA. Vă rugăm să consultați următoarele surse pentru detalii:
- Recomandăm utilizarea unui software de gestionare a referințelor, cum ar fi: https://www.zotero.org/
Structura lucrării
- Pagina de titlu trebuie să conțină denumirea universității, a facultății și a departamentului, tipul lucrării, numele candidatului, numele coordonatorului științific și anul susținerii. Pagina de titlu poate fi descărcată aici:
- Rezumat în limba română (2-2500 caractere)
- Rezumat în limba engleză (2-2500 caractere)
- Cuprins
- Introducere
- Partea teoretică – reprezintă 30-35% din lucrare, fără bibliografie, liste și anexe
- Metodologia cercetării – prezentare detaliată a metodologiei utilizate (cantitativă/calitativă, metode aplicate, eșantionare, reprezentativitate, întrebări de cercetare, ipoteze în cazul cercetării explicative etc.), constituie 10-15% din lucrare, fără bibliografie, liste și anexe
- Rezultatele cercetării – prezentarea rezultatelor cercetării, cel mai amplu capitol al lucrării, constituie 50-60% din conținutul fără bibliografie, liste și anexe
- Prezentarea rezultatelor într-o formă structurată (cu subtitluri)
- Verificarea ipotezelor (dacă există)
- Concluzii și recomandări
- Bibliografie
- Lista figurilor și tabelorRezumat în limba maghiară (2-2500 caractere)
- Anexe (chestionare, ghiduri de interviu etc.)
Calendarul examenelor
Colocviu
- 12-24 mai 2025
- 26 mai – 6 iunie 2025
Sesiune de examene
- 26 mai-6 iunie 2025.
- 10-13 iunie 2025.
- 16-18 iunie 2025. (restanțe)
Verificare plagiat
- 10-18 iunie 2025.
Înscriere și predare disertație
- 20 iunie 2025. ora 15.00
Susținerea disertației
- 25 iunie 2025
Verificare plagiat
Informații generale despre verificarea plagiatului
- Nu lăsați verificarea plagiatului pe ultima sută de metri, deoarece în funcție de raport, ar putea fi necesar să rescrieți (parțial) lucrarea, iar lucrările care nu conțin raport de plagiat nu vor fi acceptate de secretariat. Pentru o verificare preliminară a plagiatului, poate fi folosit și site-ul plagramme.com. La lucrare trebuie atașat raportul oficial emis de bibliotecă.
- Pentru susținerea lucrării se poate aplica doar cu o lucrare în care procentul de similitudine nu depășește 20%.
- Acest lucru poate fi dovedit cu raportul generat de software-ul de verificare a plagiatului, semnat de coordonatorul lucrării. Software-ul de verificare a plagiatului achiziționat de universitate (Plagiarism detector) este disponibil în bibliotecă, iar ghidul este disponibil aici:
Procedura de verificare a plagiatului
- Verificarea plagiatului lucrărilor de licență pentru examenul de stat este realizată de biblioteca UCP:
- Versiunea finală a lucrării de licență trebuie trimisă pentru verificarea plagiatului la adresa de e-mail konyvtarpartium.ro.
- Lucrarea trimisă trebuie să fie un singur document Word.
- După verificare, studentul și coordonatorul lucrării vor primi raportul, pe care coordonatorul îl va trimite mai departe secretariatului
Susținerea ăublică a disertației
Desfășurarea examenului final
- Candidatul își va susține disertația în fața comisiei de examen în cadrul susțineri publice
- Candidatul are cel puțin 10 minute pentru prezentarea lucrării și cel puțin 5 minute pentru a răspunde întrebărilor.
- Conducătorul disertației va evalua lucrarea pe baza criteriilor de evaluare stabilite și va propune o notă, dar nota finală va reflecta exclusiv evaluarea membrilor comisiei de examen.
- Nota va fi media notelor acordate de membrii comisiei pentru lucrare și susținerea acesteia: membrii vor nota lucrările cu note întregi de la 1 la 10, iar media va fi media aritmetică, calculată cu două zecimale, a notelor acordate de membrii comisiei.
- Susținerea disertației este considerată reușită dacă studentul a obținut cel puțin nota 6 (șase).
Finalizarea examenului de disertație
- Pentru finalizarea examenului de disertație, media examenului (disertația și susținerea acesteia) trebuie să fie cel puțin 6 (șase).
- Nota finală este media notelor acordate de comisia de examen, exprimată cu două zecimale, media aritmetică fără rotunjire.
- Pentru finalizarea examenului de disertație se acordă 10 credite.